تصویر عنوان

بلاگ

سنگ تراورتن دره بخاری

  |   سنگ تراورتن

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از پرفروش ترین سنگ های موجود در بازار ایران می باشد. این سنگ دارای رنگ زمینه ی کرم تا شکلاتی است. تراورتن دره بخاری به دو نوع موج دار و بی موج تقسیم می شود. هر دو نوع موج دار و بی موج زیبایی های خاص خود را دارد اما این سنگ ها بیشتر به صورت بی موج تهیه می شوند.

سنگ تراورتن دره بخاری جزو مرغوب ترین و روشن ترین سنگ های تراورتن ایران می باشد. در ادامه ی این مطلب به بررسی ویژگی های این سنگ می پردازیم.

 

سنگ تراورتن دره بخاری

 

ویژگی های ظاهری

سنگ تراورتن دره بخاری دارای شفافیت و براقیت بالایی می باشد. این سنگ دارای رنگ کرم روشن تا شکلاتی می باشد. این سنگ ها بیشتر در نمای بیرونی ساختمان ها و آپارتمان های لوکس و گرانقیمت به کار برده می شود که شکوه و زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد.

سنگ تراورتن دره بخاری تنوع رنگی بسیاری دارد که از جمله این رنگ ها میتوان به نسکافه ای، کرم تیره و سفید مایل به کرم و … اشاره کرد. این رنگ ها در دو نوع موج دار و بی موج موجود اند.

در کنار زیبایی و رنگ بندی متنوع، می توان به استحکام و مقاومت بالای سنگ در برابر گرما، حرارت و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. این قابلیت ها استفاده از تراورتن دره بخاری را جهت نمای خارجی ساختمان بسیار مناسب کرده است.

 

کاربرد سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری به علت رنگ و طرح های زیبا و منحصربفرد خود، ابهت و شکوه خاصی را به ساختمان می بخشد که امروزه مهندسان ساختمانی به وفور از این سنگ استفاده می کنند. این سنگ به علت مقاومت در برابر سرما و گرما و… ، یکی از بهترین نما های ساختمانی می باشد.

 

اما این سنگ را میتوان در درون ساختمان نیز به کار برد. در ادامه برخی از کاربرد های این سنگ را نام میبریم.

  • سنگ نمای ساختمان های تجاری و اداری
  • سنگ نمای آپارتمان های مسکونی شیک
  • سنگ نماهای کلاسیک
  • سنگ نما های مدرن
  • دیوار های پارکینگ
  • ساخت نما های دکوری مصنوعی

سنگ تراورتن دره بخاری2

 

ویژگی ها و مشخصات فنی

سنگ تراورتن دره بخاری علاوه بر طرح و رنگ و زیبایی که دارد دارای ویژگی ها و مشخصات فنی خوبی نیز می باشد از جمله: تخلخل پایین سنگ تراورتن.

سنگ دره بخاری دارای مقاومت و استحکام زیادی است و در برابر ساییدگی و رنگ رفتگی و شکستگی نیز بسیار مقاوم می باشد. این سنگ در برابر سرما و گرما هم مقاوم بوده و دچار شکستگی و سوراخ شدگی نمی شود.

 

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن سنگ تراورتن دره بخاری در استان مرکزی و در شهرستان محلات واقع شده است. این سنگ در خارج از کشور نیز طرفداران زیادی دارد که منجر به صادر کردن این سنگ به کشورهای دیگر می‌شود.

به طور کلی سنگ تراورتن دره بخاری قیمت بالایی دارد اما عوامل مختلفی نیز بر قیمت این سنگ ها اثر می گذارد که برخی از آن ها را نام می بریم.

به طور مثال هر چه رنگ سنگ تراورتن دره بخاری روشن تر و یا اینکه هرچه موج ها و رگه های سنگ کمتر باشد و طرح سنگ منظم تر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.