تصویر عنوان

بلاگ

  • مرمریت پارادایس
  • مرمریت پارادایس

سنگ مرمریت پارادایس

  |   سنگ مرمریت

سنگ مرمریت پارادایسسنگ مرمریت پارادایس یکی از سنگ های معروف و پر طرفدار این روزهای بازار سنگ های ساختمانی است. این سنگ که دارای رنگ کرم تیره مایل به رنگ بژ است، دارای رگه های خاکی و تیره نیز می باشد. معدن این سنگ در استان اصفهان و در سمیرم واقع شده است.

مرمریت پارادایس

یکی از ویژگی های سنگ پارادایس صاف و یکدست بودن آن میباشد. این سنگ علاوه بر زیبایی های ظاهری، دارای ویژگی ها و خصوصیات مناسب دیگری از جمله ویژگیهای ظاهری می باشد.

 

این سنگ با توجه به ظاهر ملایم و یک دستی که دارد برای نمای داخلی ساختمان ها بسیار استفاده می شود که نسبت به سنگ های مشابه خود دارای قیمت مناسب تری می باشد. به طور کلی سنگ پارادایس یکی از پر فروش ترین سنگ های موجود در بازار ایران می باشد.

 

کاربرد ها و موارد استفاده

همانطور که می دانیم هر سنگ با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد در مکان های متفاوتی در داخل و یا بیرون ساختمان می تواند به کار برود.

سنگ مرمریت پارادایس به دلیل ظرافت خاصی که دارد بیشتر در داخل ساختمان ها و آپارتمان ها به کار می رود. مهندسان ساختمانی از این سنگ در مکان های مختلف داخل ساختمان استفاده می کنند. مانند :

  • سنگ فرش کف واحد های مسکونی به طور مثال در هال و یا اتاق  خواب
  • کف لابی هتل ها
  • کف و یا نمای داخلی ساختمان های اداری و تجاری
  • کف و قاب آسانسور
  • سنگ فرش پله ها و پاگرد های راه پله

 

ویژگی ها و مشخصات فنی

سنگ مرمریت پارادایس علاوه بر زیبایی های ظاهری و ظرافت خاص خود دارای ویژگی ها و مشخصات فنی مناسبی نیز می باشد.

یکی از ویژگی های این سنگ، یکنواختی رنگ آن است که در سنگهای دیگر به ندرت یافت می‌شود. از دیگر ویژگی های این سنگ می توان به مقاومت فشاری خوب مقاومت سایشی بالا، ساب پذیری بالا و شفافیت بینظیر آن اشاره کرد.

 

 

معدن سنگ مرمریت پارادایس

معدن سنگ مرمریت پارادایس در استان اصفهان و در شهرستان سمیرم قرار دارد که بیشتر این سنگ ها به صورت اسلب و خام عرضه می گردند.

مانند همه ی سنگ ها، قیمت این سنگ نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله ی این عوامل می توان به ضخامت سنگ اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر قیمت سنگ دارد. به طور کلی هرچه  سنگ مرمریت پارادایس دارای رنگ روشن تری باشد ویا دارای رگه‌ها و فسیل کمتری باشد دارای قیمت بالاتری میباشد.