تصویر عنوان

بلاگ

سنگ گرانیت بیرجند

  |   سنگ گرانیت

سنگ گرانیت سنگی با زیبایی های خیره کننده و ویژگی های جذاب است. معادن این سنگ در شهر های مختلفی وجود دارد. سنگ گرانیت بیرجند از جمله مشهور ترین نوع گرانیت در ایران است.

در نگاه اول رنگ سبز آرامش بخش و سلطنتی سنگ گرانیت بیرجند شما را محسور خواهد کرد. رنگ زمینه ای سبز و رگه ها و هاله هایی از زرد لیمویی و طلایی در این سنگ، آن را به یکی از منحصر به فرد ترین سنگ‌های ایران تبدیل کرده است.

 

ویژگی های ظاهری

سنگ گرانیت بیرجند به سبب رنگ سبز خاصی که دارد به گرانیت جنگلی یا کاهویی نیز شهرت دارد.

از نظر ظاهری این سنگ دارای دو رنگ سبز تیره و روشن است. درون سبز تیره رگه هایی از رنگ طلایی و سایه هایی از سبز پر رنگ دیده می شود. به نوع تیره گرانیت جنگلی می گویند.

گرانیت کاهویی بیرجند دارای رنگ زمینه سبز کم رنگ با رگه های سفید و سبز پر رنگ است. اگرچه گرانیت بیرجند را از نظر سورت زیاد درجه بندی نکرده اند، اما سورت های قوی تیره بوده و هرچه سنگ، سورت ضعیف تری داشته باشد، رنگش روشن تری خواهد داشت.

 

ویژگی های سنگ گرانیت بیرجند

گرانیت، سنگی مستحکم و بسیار مقاوم است. سنگ گرانیت بیرجند علاوه بر زیبایی و طرح خاصی که دارد ویژگی هایی دارد که در بین خانواده سنگ های گرانیت اغلب مشترک است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری فوق العاده
  • مقاومت سایشی بالا
  • مقاومت فشاری بالا
  • جذب آب بسیار ناچیز
  • رنگ و طرح خاص و منحصر بفرد

موارد استفاده سنگ گرانیت بیرجند

سنگ گرانیت بیرجند سنگی بسیار محکم  با تراکم بالا می‌باشد. این سنگ در برابر فشار، آب، خراشیدگی و ساییدگی نیز بسیار مقاوم است. به سبب ویژگی هایی که دارد می توان از آن در ساختمان های مختلف اداری، مسکونی، هتل ها، شرکت ها، اماکن زیارتی (به سبب رنگ سبز آرامش بخشی که دارد) و… استفاده کرد.

از سنگ گرانیت بیرجند جنگلی یا درباری نیز در موارد زیر استفاده می شود:

سنگفرش فضای داخلی ساختمان

سنگفرش فضای خارجی ساختمان

سنگفرش محوطه و پیاده رو ها

سنگفرش سوله های صنعتی، بهداشتی و غذایی

نمای بیرونی و اصلی

بدنه راه پله و سنگ پله

ساخت وان سنگی حمام

جهت استفاده در سرویس های بهداشتی